lördag 7 maj 2011

Platser i mitt hjärta #4

Kreuzberg: Oranienstrase, Görlitzer Bahnhof, Kottbuser Tor, 36 rooms, Baxpax Kreuzberg, Papeterie, det omåttligt populära kycklingstället, Görlitzer park, Café Mono, Milch & Zucker, billiga falafelställen, kulörta lampor, SO36...

Kreuzberg är en kärlek. Och efter fem veckor på hostel, varav mer än fyra i Kreuzberg ska jag snart flytta ifrån det. Lite minglande med en tjej på hostelet som är tillsammans med en kille som jobbade här resulterade i att jag fick erbjudande om ett rum i Prenzlauer Berg i två veckor. Och en cykel! Jag är glad.

Jag är väldigt nyfiken på Prenzlauer Berg och ser fram emot att flytta dit, få lite mer privatliv och space. Men jag är samtidigt rädd för att sakna att alltid ha människor omkring sig på ett hostel.

Nåväl, jag tror att det kommer att bli bra. Här kommer några bilder från mitt Kreuzberg.


Oranienstrase – Kreuzberg 36:s mest berömda gata. 

Systrarna Lind på Café Mono, i närheten av Görlitzer bahnhof. 
Häng i Görlitzer park.

Födelsedagstårta på Milch & Zucker.






Utanför den berömda gamla punkklubben SO36 första maj. 


Coola punkare dansar loss till ett band på första maj.

Brandstationen i Kreuzbergs 36-distrikt – machograffiti och hjältestatus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar