söndag 1 maj 2011

Naturligt #5


Om man är och vill vara en kreativ människa måste man ju hämta inspiration från någonstans. Det är därför Sofia och jag har valt att läsa våra kreativa distanskurser i Berlin. Bland annat därför. Ge och ta liksom. Ta och ge. Sofia och jag har varit kreativa på många sätt och vis de här två och en halv veckorna när hon har varit här. Hon har målat. Jag har skrivit. Hon har skrivit. Jag har försökt att måla. Jag har till och med fått en målarläxa som jag ska försöka klara av i veckan. Jag försöker hämta inspiration i min vardag och jag har aldrig varit någon posetjej som tjejen till vänster på den nedre bilden. När hon posar snyggt posar jag omedvetet för en paparazzi genom att ta kort på min blomstersko och låta den kontrastera mot slottsträdgården vid Potsdamer palace utanför Berlin. Ja, jag vet. Jag är lite speciell men jag gillar att försöka matcha. Hon där uppe är en "artist" och hon därnere är en "writer". Det har vi sagt till folk (om varandra) som har frågat vad vi gör här. Det har varit väldigt fina två och en halv veckor och jag har nog aldrig druckit så mycket kaffe på olika caféer, ätit så många olika falafel eller fotat så mycket som under den här tidpunkten. Tack Sofia för all kreativitet och finhäng!












Bilden högst upp föreställer Sofia och är tagen vid Strandbar Mitte, ett av mina favoritställen här i stan som jag har hittat till tack vare det här guldkornet till guidebok:

2 kommentarer:

  1. du är roligast att fota min Writer. så det så.

    SvaraRadera
  2. Åh, så bra! Man får ju släppa loss lite inför kameran liksom. Jag tänkte ett tag om jag skulle försöka måla av bilden på dig men det får väl bli examensprovet kanske eller så får jag leta upp ett ljusbord eller nåt

    SvaraRadera