lördag 9 april 2011

Naturligt #4

Eastern comfort och western comfort ligger vid Washauer straze.

Vatten är ju naturligt och då kanske det också är ganska naturligt att det finns en båt i vattnet och att det finns folk som har gjort båten till ett båthostel. Jag blir lite sugen på att sova här några nätter. Man kan sova under bar himmel uppe på däck och då kostar det 12 euro/natt, se hemsida: http://www.eastern-comfort.com/Annars är det inte lätt att hitta bra hostel som inte är uppbokade men nästa vecka när Sofia, Maria och Jessica kommer har vi planer på att bo på ett hostel nära mitt, i Kreuzberg. Jag kan inte lämna den här stadsdelen än känner jag.

Idag hade jag tänkt att jag skulle åka till Prenzlauer berg (ett annat av mina favoritområden här i stan) på foto/shopping/upptäcktsfärd och jag kom dit men det tog en väldans tid att ta sig dit. S-bahn mellan Schlessis Tor och Washauer strasse fungerade inte liksom mellan Ostkreuz och Prenzlauer alle dit jag skulle så jag åkte runt halva stan för att hitta dit istället och väl där fyndade jag ett par blommiga skor för endast 10 euro och på hemvägen en underbart vacker melodica på en marknad för 13 euro. Men jag har inget emot att åka s-bahn och u-bahn. Det gör att jag får se lite av staden. Idag åkte jag till och med lite spårvagn. Spårvagn är nog mitt favorittransportmedel i Berlin för tillfället. Det var inte så många hundar där heller.

Min hållplats, Görlitzer Bahnhoft. Finare än många andra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar